nOt4yOu

Wszystko o grach online i nie tylko

Forum nOt4yOu Strona Główna -> Inne Gierki Via WWW -> Reddragon
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Reddragon
PostWysłany: Pon 10:51, 08 Sie 2005
ArGoLeK
Administrator

 
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Sieradz







[link widoczny dla zalogowanych]



Prolog
Noc zdjęła i rozłożyła nad krainą swoją ciemną pelerynę i, jak obnażona czarna kobieta, zstąpiła w dolinę przykrytą skłębioną mgłą białych chmur. Nad chmurami było jasno. Miliardy gwiazd błyskały na czarnym niebie, cisza krzyczała wśród martwoty skalnego masywu, na którego szczycie piętrzył się olbrzymi zamek. Stał tam majestatycznie, z wieżami wznoszącymi się ku niebu, jak kamienne ramię wynurzone z głębi ziemi, zakończone olbrzymią pięciopalczastą dłonią podpierającą nieboskłon. W kilku oknach paliło się światło.
- Nechurze, na dzisiaj koniec z nauką. Jeszcze otwórz okno, żeby mi się lepiej oddychało.
- Jak Pan sobie życzy, Maagi, dziś noc będzie jasna i ciepła. Mam zgasić światło? - zapytał młody mężczyzna, który był widocznie uczniem starego maga.
- Tak, zgaś. Na noc zastawię magiczne pułapki. Magiczną tarczę w dolinie ktoś dziś uszkodził i mam takie dziwne uczucie...- Stary mag przeciągnął się i jednym nieznacznym machnięciem swej kościstej dłoni zapalił w pomieszczeniu małe niebieskawe światło, lewitujące swobodnie w komnacie.
- Czy sądzi Pan, że - uczeń nie dokończył zdania.
- Nic nie sądzę - powiedział rozdrażnionym tonem Maagi. - Ale trzeba być ostrożnym. Zaklęcie Zmiany nie jest byle jakim czarem i możliwe, że wzbudzi wielkie zainteresowanie. Jest wprawdzie bardzo mało prawdopodobne, by ktoś od tych zgniłych psów nekromantów dowiedział się, że go mamy, ale jestem zbyt stary na to, by myśleć, że to zupełnie niemożliwe.
- Proszę wybaczyć, nie chciałem Pana zdenerwować - powiedział wystraszony uczeń.
- Ale skąd, wiem, że chciałeś dobrze. Pamiętaj jednak, że ostrożności nigdy dosyć. Dziś rano patrzyłem przez Orle Oko na dolinę pod zamkiem. Wprawdzie nie widziałem niczego podejrzanego, ale to dodatkowy dowód, by wzmóc czujność. Wiemy obydwaj zbyt dobrze, że nasze obronne czary z pewnością wykryłyby obecność obcej magii, ale nie zdadzą się na nic, jeśli mamy do czynienia z intruzem wyposażonym w antymagiczne rytualne przedmioty. Obraz z nowym czarem ukryłeś jak zawsze?
- Tak, Maagi. Wolno spytać, kiedy go wykorzystamy na serio?
- Ach, ta niecierpliwa młodość, nie bój się, nadejdzie czas Zaklęcia Zmiany. Ale teraz już mnie zostaw. Chcę spać. Nie chcę, by uleciały z mej pamięci sny, które przyśnią mi się tej nocy. Możliwe, że ujrzę obrazy kolejnych czarów i szkoda by było, gdybym przegapił ich pojawienie się. A, jeszcze coś! Włącz Detektor magicznych wirów, a Ściany magiczne nastaw na poziom piętnasty! Nie chcę, by zapasy many całkiem się wyczerpały. Jutro też jest dzień, poza tym na jutro szykuję regularne, obszerne badanie na temat Red Dragona. Musimy wiedzieć o wszystkim, co się dzieje. Dobranoc.
- Zrobię, co mi Pan kazał. Dobranoc, Maagi. - Nechur zamknął drzwi. W pracowni czarodzieja rozlało się manitowe światło pochodzące ze świecącej many. Maagi usadowił się wygodnie w swoim łóżku, rzucił na siebie czar średniej lewitacji z morskimi falami i delikatnym krążeniem w przestrzeni na czas dziewięciu małych przesunięć Górnej Gwiazdy i zapadł w twardy sen.


O Reddragonie



Red Dragon jest strategiczno/ekonomiczno/dyplomatyczną grą turową prowadzoną za pośrednictwem internetu (poprzez przeglądarke WWW). Rozgrywka odbywa się w pradawnych czasach potężnych dżinów, wojowniczych goblinów, krasnoludów, podstępnych hobbitów, br-ougów zdradzieckich i obłudnych ludzi, elfów, gnomów wciąż wierzących w potęgę swojej rasy. Jest to świat pełny zniszczenia, ciągłych wojen, rozgrywek militarnych jak również politycznych zmagań, gdzie dawno przestało mieć znaczenie jakiej rasy jest twój wróg lub sojusznik - tu liczy się tylko przetrwanie.

Każdy gracz posiada codziennie pewien zapas tur, które może wykorzystać do rozwoju gospodarczego lub militarnego posiadanych włości. Sama gra jest niemal całkowicie pozbawiona grafiki, nie odnajdzie tutaj także swojego powołania gracz lubiący szybką i dynamiczną akcje. Wszystkie potrzebne do rozgrywki informacje są przedstawione w postaci licznych tabel określających m.in.:

- aktualny stan księstwa (m.in. zapasy, wielkość zaludnienia, wielkość księstwa, popularność),
- stan zabudowy (ilość domów, szkół, rozmaitych warsztatów, umocnień obronnych, budynków specjalnych),
- zatrudnienie ludzi przebywających w księstwie w poszczególnych zawodach (chłopi, magowie, naukowcy, alchemicy, kupcy, murarze, kamieniarze, płatnerze, druidzi),
- stan armii (żołnierze, smoki, maszyny bojowe, złodzieje).

W świecie RD z początku rozgrywka polega wyłącznie na codziennym rozwoju swojej gospodarki, dokupowaniu ziemii i budowaniu sprawnego systemu ekonomicznego. Z czasem coraz bardziej istotnym czynnikiem są prowadzone wojny, które stają się niemal jedynym opłacalnym źródłem powiększania posiadanych włości. Księstwo funkcjonujące sprawnie pod względem gospodarczym powinno umożliwić graczowi skuteczną obronę i przeprowadzanie działań zaczepnych. Umiejętność `prowadzenia` państwa w warunkach potrzeby ciągłego rozwoju gospodarczego a zarazem bezustannego zagrożenia ze strony innych księstw jest jedna z największych trudności dla początkującego gracza.

Red Dragon z założenia jest grą zespołową i w tym celu wprowadzono duże rozróżnienia między właściwościami poszczególnych ras. Każda ma swoje mocne i słabe strony i jedynie walka zespołowa pozwala na skuteczne eliminowanie kolejnych przeciwników. Gracze mają możliwość grupowania się nawet w kilkunastoosobowe koalicje walczące z innymi - wrogimi - koalicjami na serwerze. Uzupełniają w ten sposób wzajemnie najsłabsze strony własnej rasy tworząc jednocześnie potężną maszynę zniszczenia.

Red Dragon jest światem bardzo agresywnym, światem ciągłych wojen, potyczek, zdrady, światem gdzie prawdziwi sojusznicy są niczym bracia. Każdego dnia między wieloma koalicjami dochodzi do otwartych działań militarnych mających na celu z jednej strony przetrwanie - z drugiej zapewnienie sobie zwycięztwa i zniszczenie wroga. Jest to z pewnością najciekawszy element gry (z czasem bardziej doświadczonym graczom znacznie więcej `frajdy` dostarczają głównie działania dyplomatyczne oraz polityka, którymi niejednokrotnie można zdziałać znacznie więcej niż w przypadku konfliktów militarnych).

Sama wojna również (jak i pozostała część rozgrywki) pozbawiona jest oprawy graficznej tak charakterystycznej dla większości gier strategicznych. W Red Dragonie polega ona na deklarowaniu przez obie strony konfliktu:

- rozmaitych ataków zarówno wojskowych mających na celu zdobycie wrogich włości oraz osłąbienie obrony,
- akcji złodziejskich prowadzących do wyniszczenia wrogiej gospodarki, pozwalających osłabić system obrony wroga etc.
- ataków magicznych, które wyraźnie destabilizują ekonomie przeciwnika, wyniszczają armię, dziesiątkują ludność. Magia stanowi potężne wsparcie dla wojska i złodzieji.

Obie strony walczących ze sobą koalicji tworzą również system obrony magiczno-wojskowo-złodziejskiej, której zadaniem jest powstrzymanie agresora. Dzięki poszczególnym indywidualnym bonusom każdej z ras możliwe jest wzajemne uzupełnianie słabych stron jednej rasy (np. dżiny będące magami są bardzo mało odporne na ataki wojskowe) poprzez pomoc innej rasy (w omawianym przykładzie pomocne byłyby np. krasnale, które pozwalają zwiększyć obronę księstw, z którymi posiadają pakty wojskowe).

Każdego dnia o godzinie 5 przeprowadzane jest przeliczenie, podczas którego obliczane są straty i zyski wszystkich walczących między sobą księstw i koalicji. Cała sztuka prowadzenia wojny polega w głównej mierze na umiejętnym wykorzystaniu błędów przeciwnika, wyczuciu jego prawdopodobnej taktyki, odkryciu słabych punktów obrony.

Sama rozgrywka trwa zazwyczaj cyklicznie około 4 miesięcy od rozpoczęcia poprzedniej ery i kończy się w momencie jedna z koalicji wybuduje budynek Pałac Sądu Ostatecznego kończąc tym samym daną ere. Jest to zadanie bardzo trudne, gdyż prowadzi do nieuchronnego starcia z wieloma koalicjami, które nie chcą dopuścić do zakończenia ery.



Rejestracja Księstwa

Gra Red Dragon znajduje się pod adresem internetowym [link widoczny dla zalogowanych] a zewnętrzne forum gry znajduje się pod adresem [link widoczny dla zalogowanych] Warunkiem koniecznym do rozpoczęcia rozgrywki jest rejestracja. Jeżeli rejestrujesz się po raz pierwszy, zalecamy przeczytanie poniższego wstępu.

Zanim się zarejestrujesz, musisz wymyślić nazwę dla Twojego księstwa (tego słowa będziemy używać w dalszej części instrukcji, jako nazwy zarządzanego przez Ciebie terenu i jego mieszkańców). W grze Twoje włości widoczne są właśnie pod tą nazwą. Jest to świat fantasy tak więc nazwa Twojego księstwa powinna mieć własnie coś z tego klimatu.

Potem trzeba podać login (identyfikator) i hasło. Ze względów bezpieczeństwa zaleca się aby login był inny niż nazwa księstwa. Ponieważ w grze jest zarejestrowana duża liczba graczy, może okazać się, że wybrana przez Ciebie nazwa księstwa lub login są już zajęte. W takim wypadku będziesz musiał podać inne. Jeżeli masz zarezerwowaną nazwę księstwa z zeszłej ery, musisz podczas rejestracji podać bardzo dokładną nazwę, login i hasło, wraz ze starannym podziałem słów, wielkimi i małymi literami. Podczas rejestacji nazwy państwa, a później także koalicji należy się stosować do zasad nazewnictwa określonych przez regulamin dostępny na stronie [link widoczny dla zalogowanych] - pkt. 3 i 4

Najważniejszą częścią rejestracji jest wybór rasy, którą będziesz reprezentować oraz wybór magicznych ksiąg, których będziesz używał dlatego na wstępie warto zapoznać się z możliwościami każdej rasy (przegląd ras) oraz informacje na temat ksiąg magicznych (księgi magiczne). Podczas gry nie można zmieniać rasy, a wymiana księgi kosztuje. Poszczególne rasy różnią się od siebie możliwościami, mają inną strukturę i skuteczność armii, tak w ataku, jak i w obronie. Również magiczne księgi różnią się zawartymi w nich zestawami czarów. Dlatego poświęć sporo czasu tym decyzjom.

W RedDragon, jak w każdej społeczności, można spotkać ludzi o różnych charakterach. Znajdziesz tu wiele przyjacielskich i interesujących osób. Może się jednak zdarzyć, że natkniesz się na gracza o wręcz odwrotnych cechach. Jeśli administrator gry spotka gracza, który nie gra w duchu fair-play, w większości przypadków skasuje mu księstwo. Pamiętaj, aby traktować RedDragon jak zabawę i graj fair.


Słownik RD

Drogi Graczu! Red Dragon jak każde środowisko posiada swój własny, specyficzny język. Aby móc porozumieć się z innymi graczami często przydatna jest znajomość naszego slangu. Oto najważniejsze a przy tym najczęściej spotykane wyrazy których nie sposób znaleźć w realnym świecie a które Tu zna prawie każdy.

RD - Red Dragon - świat w którym właśnie się znajdujesz Smile

Gub - Gubernat - czyli inaczej księstwo. To ziemia którą władasz. W księstwie masz własnych poddanych i budynki które możesz rozdysponować wedle własnej woli

Koalka - Koalicja - jest zbiorem księst, któremu przewodniczą Imperator i Główno dowaodzący

Imp - Imperator - najważniejsza postać w koalicji. Najczęściej zajmuje się polityką i nadzorowaniem gry członków swojej koalicji. Imperator wybierany jest w wyborach w zakładce Polityka/Wybory

GD - Główno dowodzący - prawa ręka Imperatora i przez niego mianowana. W przeciwieństwie do Impa, GD nie zajmuje się polityką a pomocą innym członkom koalicji i częścia techniczną Waszej gry np: liczeniem siły ataków wojskowych czy przygotowywaniem rozpiski rzucanych czarów

ww - wolne wjazdy - gdy Twoja koalicja przegrywa wojnę a straty są ogromne i nie widać dla was ratunku Imperator Twojej koalicji może zaoferować przeciwnikowi poddanie się i kontrybucję w postaci ziemi odebranej Wam w atakach wojskowych których nie bronicie. Aby przeciwnik mógł odebrać ww trzeba zdemobilizować wszystkie Wasze armie oraz ludzi powołanych do pospolitego ruszenia!

TO - Tablica ogłoszeń - w zakładce Forum/Tablica ogłoszeń każda koalicja powinna mieć zapisane najważniejsze informacje jak np: skład generalicji dla poszczególnych gubów, ksywki i numery Gadu-Gadu aby w razie konieczności łatwo móc odnaleźć kontakt do każdego z członków koalicji

PZ - Punkty zabudowy - każdy dudynek gospodarczy i specjalny kosztuje określoną ilość Punktów zabudowy. Nie mając PZtów nie wybudujesz ani jednego ani drugiego. Punkty zabudowy uzyskujesz dzieki pracy murarzy

Infra - Infrastruktura/Budynki gospodarcze - to budynki które wchodząc w zakładkę Budowa/Budynki gospodarcze w miare zasobności skarbca i PZtów możesz budować i przebudowywać w zależności jaką grasz rasą i na czym chcesz oprzeć potęge swojego księstwa. Na jednym akrze mieści sie jeden budynek

Spece/Specjale - Budynki specjalne - jest 39 budynków specjalnych. Każdy spec zwiększa możliwości Twojego księstwa więc warto abyś jak najszybciej wybudował wszystkie a po zakończeniu działań wojennych odbudował wszystkie specjale!

Wsteka/Wsteczna - Zabudowa dzęki której w czasie wojny będziesz się mógł odbudować po przeliczeniu. O szczegóły Twojej zabudowy wstecznej spytaj Imperatora lub Główno dowodzącego

Targ - dzięki wybudowaniu Skrzyżowania szlaków handlowych w zakładce Polityka/Zakup/Sprzedaż możesz handlować surowcami z innymi graczami

Automat - Automatyczne rzucanie czarów - aby co turę nie dokupować jedzenia na targu lub nie kłopotac się z rzucaniem niezbędnych Ci czarów w zakładce Opcje możesz ustawić możliwość automatycznego rzucania czarów lub dokupowania/sprzedaży surowców (gdy wydudowałeś już SSH)

W świecie Czerwonego Smoka swoje specyficzne nazwy mają nie tylko ludzie i zjawiska ale także rasy, jednostki i budynki specjalne. Oto najważniejsze z nich:

e0/e1/e2 - elita pierwsza(hoplici)/słabsze elitarne jednostki/mocniejsze elitarne jednostki - skrótowa nazwa dla Twoich jednostek wojskowych które znajdziesz w zakładce Armia

Popka - popularność - Twoja popularność wśród mieszkańców księstwa, którym władasz. Możesz ją sprawdzić w Stolicy. Popularność zależy od pensji jakie oferujesz swoim poddanym

SSH - Skrzyżowanie szlaków handlowych - bardzo ważny budynek specjalny dający dostęp do targu

ŚBA - Świątynia bogactw autora - budynek specjalny dzięki któremu możesz dwa razy dziennie wyciągnąć skarby z labiryntu(labu)

Kanałka - Kanalizacja - równie strategiczny budynek. Dzięki niemu w domach które wybudujesz może zamieszkać więcej ludzi

Gobas/Kraś/Obr/Nekro/Hobb/Robal - Goblin/Krasnolud/Olbrzym/Nekromanta/Hobbit/Br-oug - pieszczotliwe nazwy niektórych ras nadane przez graczy

BM/Biała - Biała magia - to pozytne czary które należy rzucić na współ koalicjantów aby zniwelować negatywną magię którą obrzucił Was przeciwnik w czasie wojny. Wszystkiego o białej magii dowiesz się z poradnika który umieszczony jest w Stolicy Twojego księstwa tuż pod nazwą guba i koalicji

SK - Splunięcie Konfu - nawet najstarsi wodzowie znają potęge tego straszliwego splunięcia, od wielu wieków jest on uważany za najgroźniejszy z czarów potocznie zwany Oddechem Smoka. Tylko jedna osoba jest zdolna do wywołania tego czaru, jest to KONFU


Made By Rd Cenega > Change by ArGoLeK Wink

Pozdrawiam Artur "ArGoLeK"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArGoLeK dnia Pon 19:22, 08 Sie 2005, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:04, 08 Sie 2005
budda
n00b

 
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





link do gry nie działa ale dolinka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:23, 08 Sie 2005
ArGoLeK
Administrator

 
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Sieradz





już działa Smile mozesz sie wbijac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:07, 30 Mar 2006
YooRec
Gość

 





ArGoLeK ma kompleks czy co ze tyle paszczurow na fotach? pyta mu nie staje? Razz <rotfl>
PostWysłany: Sob 7:21, 05 Maj 2007
Gość

 





[link widoczny dla zalogowanych]
Reddragon
Forum nOt4yOu Strona Główna -> Inne Gierki Via WWW
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin